Judson Olivia

Her Yaratık İçin Bir Çift: Hayatta Kalma Seks

Acı ve coşku. DR. TATIANA'NIN ÖNSÖZÜ

Genelde işimle ilgili birçok soru sorulur. Birçoğu en karmaşık hayal gücünü bile şaşırtabiliyor. Ancak en çok Sıkça sorulan soru o kadar da sıra dışı değil: neden seks konusunda uzman oldum? Cevap basit: Dünyada daha ilginç, daha önemli ve daha zor hiçbir şeyin olmadığını fark ederek hayatımı seks çalışmalarına adamaya karar verdim.

Seks olmasaydı doğanın pek çok güzel rengi var olmazdı. Bitkiler çiçek açmaz, kuşlar şarkı söylemez, geyiklerin boynuzları büyümez, kalpler bu kadar hızlı çarpmazdı. Ancak temsilcilere sorarsanız farklı şekiller seks nedir diye sorsanız size farklı cevaplar verirlerdi. İnsanlar ve diğer birçok varlık bunun çiftleşme olduğunu söyler. Kurbağalar ve çoğu balık, bunun erkek ve dişinin tek bir ürpertisiyle yumurta ve spermlerin atılması olduğunu söyler. Akrepler, çıyanlar, semenderler size cinsiyetin yerde kalan bir sperm parçası olduğunu ve dişinin daha sonra bu spermin üzerine oturup onu üreme yoluna götürdüğünü söyler. Deniz kestanesi, seksin yumurta ve spermleri dalgaların arasında bir şekilde bulacaklarını umarak denize atmak olduğuna inanır. Ve çiçekli bitkilerin seks yapması, polenlerini rüzgara ve onu aynı türden çiçek açan bir kadına götürecek böceklere emanet etmek anlamına gelir.

Başarılı olmak isteyenler için bu yöntemlerin her biri çeşitli özellikler gerektirir. Lothario'nun bürokrasisinin defnelerini elde etmek ve polenleriyle kendi türünden olabildiğince çok sayıda "hanımefendi"yi tozlaştırmak isteyen bir çiçek, bu ikincilere değil, arılara çekici gelmelidir. Diğer yaratıklar, ister muhteşem tüyler ister uçuk yüzgeçler olsun, şatafatlı, gösterişli kıyafetler giymeli, saatlerce şarkı söylemeli veya dans etmeli, inanılmaz bir el becerisi sergilemeli, yuvaları ve delikleri tekrar tekrar inşa etmeli ve yeniden inşa etmelidir. Yani “Beni seç, beni, beni-a-a-a!” diye bağırmak için çok fazla enerji harcamaları gerekiyor. Peki tüm bunlar ne için?

Aslında tüm bu hileler sadece bir amaca yönelik bir araçtır, her varlığın uğruna çabaladığı son cinsel eylem, genlerin karıştırılması ve kendi genetik koduna sahip yeni bir varlığın yaratılmasıdır. Flört barında oturan zavallı adama, genleri karıştırmak çabaya değecek bir amaç gibi görünmeyebilir. Ancak göre genel olarakönemli olan bu. Bunun neden böyle olduğunu anlamak için bir adım geriye gidelim ve evrimin nasıl işlediğine bakalım.

Gündelik koşuşturmanın pençesinde sıkışıp kalan çoğumuz, hayatın amacının ne olduğunu anlamakta zorlanıyoruz. Ancak evrim açısından bakıldığında yaşamın hedefleri açık ve anlaşılırdır: hayatta kalmak ve üremek. Hiçbirine ulaşamazsanız genlerinizi de mezara kadar yanınızda götürürsünüz. Her ikisinde de başarılı olursanız bunları çocuklarınıza aktarın. Aynı zamanda - hayat hayattır - bazı canlılar bu hedeflere ulaşmada diğerlerinden daha başarılıdır. Eğer etraftaki herkes aynı gen dizisine sahip olsaydı, hayatta kalma ve üremedeki başarı genetik koda değil, şansa bağlı olurdu. Ancak hepimizin genleri farklı. Yani eğer belli bir gen, bireye hayatta kalma ve üreme açısından avantajlar sağlıyorsa, bu da yavrulara aktarılacaktır.

Evrimin mekanizmalarının temelinde Charles Darwin ve Alfred Russel Wallace'ın 19. yüzyılda keşfettiği bu basit süreç yatmaktadır. Buna doğal seçilim denir. Bazen hızlı bir şekilde gerçekleşir ve fark edilmesi kolaydır. Doğada yeni bir zehirin ortaya çıktığını varsayalım - örneğin bir antibiyotik veya böcek ilacı. Ayrıca bu zehirle karşılaşıldığında hayatta kalmanın belli bir gene bağlı olduğunu da varsayalım. Buna sahip olmayanlar ölecek, genleri popülasyondan atılacak. tam olarak son çare hiç kimsenin “hayatta kalma geni” olmayacak, sonra herkes ölecek ve tüm nüfus yok olacak. Ancak büyük ihtimalle bazı üyeleri zehire dirençli genin şanslı taşıyıcıları olacak. Sadece onlar hayatta kalabilecek ve yavru üretebilecekleri için, gelecek nesillerde tüm popülasyonun genetik kodu değişecek ve herkes ilgili zehire karşı direnç kazanacaktır.

Dolayısıyla genetik değişikliklerin kritik öneme sahip olduğu ortaya çıkıyor: Onlar olmadan evrim olmaz. Peki nereden geliyorlar? İki ana kaynaktan geliyor: mutasyonlar ve cinsiyet. Mutasyonlar yani genetik bilgideki rastgele değişiklikler en ilkel yoldur. Mutasyonlar, genetik kopyalamanın hücresel mekanizmasındaki başarısızlıklar nedeniyle meydana gelir. Kopyalama hiçbir zaman mükemmel olmadığından hatalar kaçınılmazdır ve bu harikadır. Cinsiyet, halihazırda var olan genlerin yeni bir kombinasyonunu üretirken, mutasyonlar, evrimin hammaddesi olan tamamen yeni genler yaratır. Mutasyonlar olmazsa evrim kaçınılmaz olarak durur.

15 Temmuz 2013 11:25

Modern gerçekler öyledir ki "çocuk adaleti" ifadesi her ebeveyni tedirgin edebilir. Başlangıçta, kanuna aykırı davranan çocuk suçluların hak ve çıkarlarını korumak için "çocuk adaleti" gibi ses getiren bir isim altında yargının bir kolu oluşturuldu, ancak bu faaliyetin hızı beklenmedik bir karaktere büründü.

Sadece Batı'da değil aileleri de etkileyen yeni veba, şimdiden hem Rusya'ya hem de Ukrayna'ya ulaştı. Çocukların hak ve çıkarlarının korunması, en sevgi dolu ve en sevgi dolu çocukların bile dahil olduğu bunak bir ütopyaya dönüştü. şefkatli ebeveynlerÇocuklarının yasal haklarını ve çıkarlarını ihlal etmekle suçlanarak yetkililerin silahı altında olabilirler.

Hepimiz - kötü ebeveynler. Güven bana. Aşı olmamaya, çocuklarımızı evde büyütmek istemeye, onların kıçlarına vurmaya ya da araştırma yapmaya izin veriyoruz. Tıbbi bakımözel bir çocuk doktoruna. Tüm bu eylemlerin çocuklarımızın çıkarlarını büyük ölçüde ihlal ettiği ortaya çıktı.

Çocuk mahkemesini yönetme yetkisine sahip vesayet makamları neden çocuğunuzu elinden alabilir?

Ebeveynlerin ayakta durmak istememesi Bebek kilometrelik kuyruklarda sağlıksız ilgiye neden olabilir. Hafta sonları, tatillerde, gece yarısı çocuğa yardım etmeye hazır, otuz yıllık deneyime sahip özel bir çocuk doktorunun ziyaretlerinin parasını ödemeniz kimseyi rahatsız etmiyor. Çocuğunuzu evde başarılı bir şekilde tedavi ediyor. kronik hastalıklar? İyi huylu antibiyotikleri yalnızca kesinlikle gerekli olduğunda mı yazıyor ve en az bir yıl daha aşı yapılmamasını şiddetle tavsiye ediyor mu? Onun tavsiyesi üzerine hastaneye gitmeyi mi reddediyorsun? Siz ebeveyn değilsiniz; ücretsiz ilacı reddeden ve böylece çocuğun hayatını ve sağlığını ölümcül tehlikeye atan suçlularsınız.

Özel bir çocuk doktoruna ziyaret başına 30 dolar ödüyorum ve herhangi bir nedenle onu seğirtmeme izin veriyorum. Aynı zamanda en az bir saatini çocuğu muayene ederek geçiriyor, yardımcı olacak ilaçlar yazıyor, ellerini yıkıyor ve odaya girerken ayakkabı kılıflarını giyiyor.

Yerel doktorun ilk ve son ziyareti şahsen benim için bir skandalla sonuçlandı. Aesculapius ceketini çıkarmadan kirli elleriyle çocuğun ağzına uzandı ve onu boşalttı. Gıda katkı maddeleri elli dolar karşılığında.

Anaokulu bir zorunluluktur!

Rusya'da binlerce aile anaokulları için kuyrukta bekliyor, ortalama aylık gelirlerinin yarısından fazlasını özel anaokullarına ödüyorlar ve siz kendinizi onlardan üstün mü görüyorsunuz? Çalışmayacak ve çocuğunuzu evde büyütmeyecek kadar zengin misiniz? Çocuğunuzun sosyalleşmesine neden gereken önemi vermiyorsunuz?

Okuldan önce evde çocuk yetiştirmenin de suç olduğu ortaya çıktı. Bir okul öncesi çocuğu bahçeye koyamazsınız, ancak bir dadı, öğretmen için para öderseniz ve özel bir okula giderseniz erken gelişme devlet tarafından lisanslanmıştır. Aynı zamanda, bir çocuğu anaokuluna yerleştirmek için eğitim departmanından yardım isterseniz, aynı zamanda güvenilmez olarak da "gözünüze çarparsınız".

Dairenizde kir mi var?

Gereksiz sözler olmadan, pislik ve düzensizliği tanıdıklarını söyleyeceğim: dağınık oyuncaklar, makarna lekeli bir kabuk, asma kattaki toz ve kanepedeki çikolata lekesi. Ve dairenizde, yarım saat önce temizlenmiş ve yıkanmış olsa bile, çocuk hakları ihlallerini aramak için steril halılara basan yirmi çift bottan sokak bataklığını kesinlikle belgeleyecekler. Genç bir anne için nereden alınır ekstra çift Sadece yemek pişirmek, yiyecek satın almak, temiz tutmak için değil, aynı zamanda çocuklarınızın gelişimine aktif olarak katılmak için günde saatlerce ayak uydurmak mı istiyorsunuz?

Çocuk aç!

"İyi bir ev hanımının buzdolabı her zaman boştur." Bu, yemek yapmayı tercih eden kadınların ortak gerçeğidir. taze yemek servis yapmadan hemen önce. Yiyecek malzemeleriyle dolu dolaplar ve kilerler bile bürokratları tam tersine ikna edemeyecek. Çocuğun ihtiyacı var: tatlılar, egzotik meyveler, buzdolabından mavi çorba ve mikrodalgada porsiyonlar halinde ısıtılması gereken büyük kazanlar tahıl ve pirzola. Eğer buna sahip değilseniz, çocuk açlık tehlikesiyle karşı karşıyadır. Ve onu neyle beslediğin umrumda değil buhar pirzola, yirmi dakika önce üç parça halinde pişirildi. Çocuğun portakal ve çileğe karşı korkunç bir alerjisi olması da önemli değil. Ve genel olarak - kış, yokluktan şikayet etmek için bir neden değildir taze meyve. Kimyasallar kimin umurunda? Meyve olmalı...

Siz alkoliksiniz!

Buzdolabında bulunan açık bir şişe Fransız konyak, ebeveynlerin istismar ettiğinin açık bir kanıtıdır. Ve evde küçük bir bar veya bir viski koleksiyonu bulundurmak gibi bir ihtiyatsızlığınız varsa, çocuk kesinlikle götürülecektir. Yabancıların önünde alkolsüz bira bile içemezsiniz. Çocukların büyükannelerini ziyaret etmeleri önemli değil. Alkolizmin mazereti olamaz. Peki ya doğum gününüzden sonra sabah size bir çekle gelirlerse?

Bütün komşular düşmandır

Çocuğunuz dizlerine yeşil boya sürdüğünde ya da ilaç dökmeye çalıştığında çığlık atma eğiliminde mi oluyor? Genelde bağırmayı veya ağlamayı sever mi? Yani sen değersizsin yüksek rütbe, yüksek makam ebeveynler.

Yüksek onarımlar nedeniyle komşularla herhangi bir çatışmanın veya çocuk oyunlarından kaynaklanan gürültünün ailenize karşı vesayet makamlarına karşı hoşnutsuzluğa ve şikayetlere neden olabileceğini unutmayın.

Alnınızdaki bir morluk, bir gün önce ona tekerlekli paten veya ilk bisikleti almış olsanız bile, bir çocuğu dövdüğünüzün açık bir kanıtıdır.

Bazıları için hikaye gülünç, hatta abartılı görünebilir. "Beni etkilemez!" Çoğu ebeveyn bu şekilde düşünüyor. Ama yarın çocuk adaleti kapınızı çalabilir, o yüzden kızmayı bırakın, bilgisayarı kapatın ve daha iyisi, yerleri yıkayın bir kez daha… Özellikle elektrik faturalarınız varsa, ödenmemiş bir banka krediniz varsa veya bir daireniz yenileniyorsa. yakında ortaya çıkacak.

Ayrıca portalımızı ziyaret edenlerin ““ konusuyla ilgili sorularına verilen bir dizi yanıtı da okuyun. Cevaplar, pratikte ailelerin çıkarlarını savunan deneyimli avukatlar tarafından verilmektedir.

Aramak:

Yazdır:

14 Yorumlar:

Merhaba, şöyle bir sorum var: eşim evli ve yakında bir çocuğumuz olacak ve ben de partnerimin önceki eşinden boşanmadan çocuğu kendi soyadına kaydettirip kaydettiremeyeceğini bilmek istiyorum.

3 Mart 2015 02:57
  • velayet nasıl alınır

Merhaba Elena

Çocuğun babasının başka bir kadınla evli olması, sizden doğan çocuğun babalığını tanımasına hukuken engel değildir.
Bir çocuğu kaydettirmek için sizinle birlikte sicil dairesine başvurması, pasaport sunması ve babalığın tanınması için başvuruda bulunması gerekir.

21/08/2015 16:17

Merhaba! Zulüm yapan, ellerini iki yana açan ama yara bere içinde olmayan medeni bir kocadan uzaklaşmak istiyorum. sıradan çocuk ve elbette onu elinden almakla tehdit ediyor ve annesi de bir zorba. Gerçek şu ki, görünüşe göre zihinsel sapmalarla birlikte öfkeli bir karaktere sahipler! Eşimin bana yönelik hakaret içeren SMS'lerini sakladım. Bunun mahkemede bir etkisi olabilir. 1,5 yaşında bir çocuğumuz var. Ben her zaman onunlayım! Bir. Koca çoğu zaman kayınvalideyi bizimle birlikte olmaya zorluyor ama çocukla yalnız kalamıyor. Benim için sadece onun varlığından daha zor, öfke nöbetleriyle kırılıyor. Sivil Kocası bir iş adamı! Sık sık mahkemelerle uğraşıyor ve gideceğimi söylediğimde sadece gülüyor, tehdit ediyor. Benim işlerim onda. Oğlu ona kayıtlı. Moskova'da. Başka bir şehirdenim. İki odalı bir daire var. Ama bir daire kiralamayı planlıyorum. Para hâlâ hesaplarda. Doğum iznindeyim ve kocamın şirketinde çalışıyorum. Beni tamamen kendisine bağımlı kılmak için her şeyi yaptı ve beni çok küçük düşürdü. Bir çocukla! Sakin ve beni seven oğlumu bağlantıları nedeniyle elinden almaları mümkün mü? Ve bu iki canavarın parçalara ayrılmasına mı izin vereceksiniz? Şimdilik öfkelerini tutuyorlar ve dokunmuyorlar ama bu sadece şimdilik. Çünkü hemen her insanı çatışmaya sürüklerler. Onsuz huzur içinde yaşayamazsınız. Söyle bana bunu nasıl doğru yapabilirim?

22 Ağu 2015 09:05

Merhaba Olya

Sorunuz hukuki değil duygusaldır ve hukuk ve aile hukuku alanının dışında yer almaktadır.
Kimse seni zorla tutmuyor, sen çocuğun babasıyla evli değilsin. Mümkünse bir ev kiralayın ve çocukla birlikte bırakın.
Çocuğun ikamet yerinin belirlenmesi konusunda mahkeme sizin duygularınız tarafından değil, gerçekler tarafından yönlendirilecektir. Çocuğa tek başına uygun yaşam koşullarını ve bakımı sağlayabilirseniz, o zaman kimse onu sizden alamaz.
Çocuğun babasından nafaka alma hakkına sahipsiniz.
Dayak söz konusu olduğunda, eğer gerçekleşirse polise başvurmak gelenekseldir. Bunun aile ilişkilerinizle ve çocuğun ikamet yerinin belirlenmesiyle hiçbir ilgisi yoktur.

21/08/2015 16:22

İyi günler, ben çocuk doktoru. Uygunsuz davranan bir hastam var. İlk defa yanıma geldi, 4 yaşındaki çocuğunda büyük bir şekil bozukluğu fark ettim ve kendisine muayene teklif ettim. bu durum Kaba bir şekilde reddedildiği ve kendisine hakaret edildiği için çocuğun muayene edilmesine izin vermedi, ancak onu eve çağırdı. Evi her zaman kirli ve dumanlıdır. Gelecekte böyle bir kusuru olan bir çocuk yaşayabilir ciddi sorunlar sağlıkla. Sosyalin dikkatini çekebilir miyim? hizmetler bu aile annenin çocuğu muayene etmesine izin vermek mi yoksa reddetmek mi?

24 Ağu 2015 02:05

Merhaba, hastanın ikamet ettiği yerdeki vesayet ve vesayet makamlarına resmi başvuru ile başvurmanızı, başvuruda çocuğun yaşam koşullarına dikkat etmenizi ve muayenenin reddedildiğini de belirtmenizi tavsiye ederim. ve tedavi. Ebeveynlerin bu tür davranışları göz ardı edilemez, özellikle de Konuşuyoruzçocuk sağlığı hakkında

25/08/2015 09:34

Tünaydın Eşimden boşanmak istiyorum, ortak bir çocuğumuz var (7 yaşında), nafaka belirlemeden çocuğun nafakasının aramızda ikiye bölünmesi için başvuruyu doğru şekilde nasıl hazırlayabiliriz.
Teşekkür ederim!

25 Ağu 2015 19:05

Merhaba Stepan İvanoviç

Sorduğunuz şeye, bir çocuğun bakım prosedürüne ilişkin noter tasdikli ebeveynlerin anlaşması denir (dünyada - nafaka sözleşmesi). Siz ve eşiniz notere başvurarak bağımsız olarak bir anlaşma imzalar ve çocuğun bakımına ilişkin rejimi belirlersiniz (parasal biçim, doğal, 50/50).
Sözleşme yalnızca ikiniz tarafından yapılır.

Gönüllü olarak nafaka ödemek istiyorsanız, bunu kendiniz keserek ücretler, daha sonra çalıştığınız işletmenin muhasebe departmanında, serbest çalışma Başvurunuzda belirtilen annenin hesabına, çocuğun nafakasına ilişkin belirli bir tutarın kesilmesi için bir başvuru yazın.

25/08/2015 21:08

İçinde bulunduğumuz bir bebek bekliyorum Medeni evlilik Bir çocuğu baba soyadıyla kaydettirip, kendi soyadımla kalıp bekar bir anne olabilir miyim?

12 Eylül 2015 20:00

Merhaba Maria

Soyadınızı bile değiştiremezsiniz yasal evlilik ve kimse sizi eşinizin adını almaya zorlamayacak
Bir baba, annesi evli olmadığı bir çocuğunu pasaportla kaydettirmek için nüfus dairesine gelir ve babalığın tanınması için başvuruda bulunursa, o zaman çocuğun yasal olarak hem annesi hem de babası vardır ve siz çocuk sayılmazsınız. bekar anne
Anne ve baba evli değilse ve baba çocuğun kaydına görünmüyorsa, çocuğun doğum belgesinde "baba" sütununa annenin sözlerinden bir giriş yapılır (adını verebilirsiniz) babanın tam adı) veya kısa çizgi konur. Bu durumda kanunen çocuğun sadece annesi vardır, babası yoktur. Bu durumda bekar bir anne statüsüne sahip olursunuz
Babanın tam adını kendi sözlerinizle yazarsanız, babanın gerçek verilerini belirtseniz bile, yasal olarak çocuğun onunla hiçbir ilgisi olmayacak ve gelecekte nafaka alamazsınız.

16/09/2015 10:29

Tünaydın Adım Maria, St. Petersburg'luyum. Boşanma yaklaşıyor, 3 yaşındaki bir çocuğun kocası adına kayıtlı bir evi, kendisi için bir arabası ve işi var (her şey ortaklaşa satın alındı). Kocam beni pantolonsuz bırakmakla tehdit ediyor! çocuğu elinden almakla tehdit ediyor. Ben 3. grup engelli biriyim, 3 yıla kadar doğum iznindeyim (kendisi tarafından kayıtlı). ne talep etme hakkım var, çocuğu elinden alabilir mi? (kızım ve ben anneme kayıtlıyız, bir odnushka'da, onun büyük bir dairesi var, şu an kayınvalidesi orada yaşıyor. Daireye başvurmuyorum, ona bağış var) onu kovabilir miyim? ne gibi tuzaklar ortaya çıkabilir? Lütfen geri aramayın, geri yazın!
Şehrimde avukatlara başvurmadım, tk. Şehir dışındayım ve mobil değilim!

11 Aralık 2015 22:50

Maria, iyi günler. Anlaşılması gereken ilk şey, eşinizin sizi terk etme arzusuyla, sizin deyiminizle "pantolonsuz" başarılı olamayacağıdır. İş mevzuatında öngörülen yeterli gerekçeler olmadan, kocanızın sizi işten çıkarma hakkı yoktur. Bu tür bir işten çıkarma yasadışı kabul edilecektir ve aşağıdakiler de dahil olmak üzere haklarınızı geri alma hakkına sahipsiniz: adli emir. Kocanız, çocuğun kendisiyle yaşamasının daha iyi olacağına inanıyorsa ve bunu mahkemede kanıtlayabilirse, çocuğu elinden alabilir, yani ikamet yerini mahkemede belirleyebilir. Olmadan Iyi sebeplerÇocuğunuzu elinizden alamazsınız ve engelli olmanız hayatınızı değiştirmez. ebeveyn hakları. Boşanma durumunda, gayrimenkul, iş (işletmedeki paylar) dahil olmak üzere ortaklaşa edinilen mülklerin bölünmesi sorununu gündeme getirme hakkına sahipsiniz. Hukuk yanınızda, haklarınızı korumanızda başarılar diliyorum.
Samimi olarak.

14/12/2015 15:45

Merhaba. Sorum şu... Nisan ayında bir çocukla (1.3) Abhazya'ya ailemi ziyarete gideceğim. Kocası Rusya'da kalıyor. Bir çocuğu Rusya-Abhazya sınırından geçirmek için çocuğun babasının iznine ihtiyacım var mı?

19 Ağu 2016 22:50

Merhaba Anna Alekseevna.
Abhazya'da tanınmamasına rağmen yurt dışında olduğu için ikinci ebeveynin rızası gerekecek. Noter tarafından vekaletname benzeri özel bir formda düzenlenir. Bunu önceden ayarlamak daha iyidir. Rusya içinde seyahat etmek için böyle bir izne gerek yoktur.

04/09/2016 21:11

Çocuk 1 yaşında 3 aylık. Baba ve çocuk arasındaki toplantıların benim bölgemde (dairemde) yapılmasını talep etme hakkım var mı? Çocuğun var gıda alerjisi Büyükanneden sonra baba onu alevlenmelerle getirir. Arabada baba çocuğunu bağlamıyor araba koltuğu, ön koltukta oturuyor.

17 Eylül 2017 19:30

Merhaba Olga Arkadievna.
Çocukla iletişim konusunda anne ve babanın hakları aynıdır: Her iki ebeveynin de çocukla iletişim kurma hakkı vardır. Bu kural ancak mahkeme kararıyla sınırlanabilir. Yani çocukla iletişim sırası mahkeme tarafından kurulmamışsa, pazarlık yapmak zorunda kalacaksınız. Öte yandan, eğer anlaşmaya varılamazsa, ilgili iddiayla mahkemeye gitmek zorunda kalacaksınız.

17/09/2017 22:42

Geçici olarak işsiz kalırsam babamın ebeveynlik haklarını sonlandırabilir miyim?

21 Ocak 2018 07:30

Merhaba Svetlana.
Bu senin davranışın değil ya da sosyal durum ama babanın davranışı. Ebeveynlerden birinin çocuk hakkını kaybedeceği gerekçelerin listesi 69. maddede yer almaktadır. Aile kodu:
- ebeveyn kaçar ebeveyn sorumlulukları nafaka ödemesinden kötü niyetle kaçınmak da dahil;
- ebeveynlerden birinin geçerli bir sebep olmaksızın çocuğunu evden almayı reddetmesi Doğumevi(bölüm) veya başka birinden tıbbi organizasyon, eğitim organizasyonu, kuruluşlar sosyal Hizmet veya benzer kuruluşlardan;
- ebeveyn haklarının kötüye kullanılması durumunda;
- Çocuklara yönelik fiziksel veya zihinsel şiddet de dahil olmak üzere zalimce muamelede bulunulması durumunda, bu durum onların cinsel dokunulmazlıklarına tecavüz etmiş olur;
- kronik alkolizm veya uyuşturucu bağımlılığından muzdarip;
- ebeveynler yaptı kasıtlı suççocuklarının hayatına veya sağlığına karşı, çocukların diğer ebeveyninin, çocukların ebeveyni olmayanlar da dahil olmak üzere eşinin veya başka bir aile üyesinin hayatına veya sağlığına karşı.
Bu liste kapalıdır, yani başka nedenlerle mahkeme ebeveyn haklarından mahrum etmeyecektir.

21/01/2018 21:02

Kocam ve ben ayrı yaşıyoruz, boşanana kadar ve boşanma davası açmadık, evlilikten doğan 1.6 gramlık bir kızımız var. Kocam benim ve kızımın nafakası için gönüllü olarak para vermeyi reddediyor, sadece gerekli gördüğünde ve gerekli gördüğü miktarda vereceğini söyledi. Annesi, nafaka başvurusunda bulunmayı bile düşünmemem gerektiği konusunda annemi babamı arıyor, aksi takdirde çocuğumu benden alacak ve beni ebeveynlik haklarından mahrum bırakacak (2. gruptan engelli biriyim) diyabet Sağlık durumunun tatmin edici, yeterli olması ve bir psikiyatriste kayıtlı olmaması, Kötü alışkanlıklar Bende yok.) ayrıca bağlantılarından bir kuruş bile almayacağımı söyleyerek tehdit ediyor ve sübvansiyonun kaldırılması ve ticari hizmetler için ödeme yapamayacağım için sübvansiyona itiraz edecek. Zaten nafaka için başvurdum. Kocamla anlaşamadım. Birkaç kez bir erkekle birlikte görüldüm (onunla ilişkim yok), o benim arkadaşım. Buradan yola çıkarak ahlaksız bir yaşam sürdüğümü, hatta nafaka hakkımın da bulunmadığı sonucuna vardılar. Söyle bana, nasıl devam edeceğimi, mahkemeye nafaka başvurusunda bulunmakla doğru mu yaptım, hiçbir yerde çalışmadım ve nafaka ve engellilik dışında hiçbir gelirim yok. Sokakta bir erkeğin yanında yürürken görülmem veya engelli olmam nedeniyle nafakadan mahrum kalabilir miyim? Teşekkür ederim.

22 Nisan 2018 19:25

Merhaba Tatyana.
Kesinlikle doğru olanı yaptın. Nafaka ödemesi konusunun anlaşma yoluyla çözülemediği durumlarda zorla tahsili ancak mahkeme kararıyla mümkündür.
Çocuğun babasının yakınlarının dile getirdiği tehditlerin uygulanması pek mümkün görünmüyor. Üstelik pratikte bir şeyler yapmaya kalkarlarsa yazılı bir ifadeyle polise başvurmaktan çekinmeyin.

22/04/2018 20:54

Eşimin velayet haklarını boşanmadan sonlandırabilir miyim?

12 Haziran 2018 19:25

Merhaba Igor.
Ebeveyn haklarından yoksun bırakma Sanat tarafından düzenlenir. 69-70 Aile Kodu Rusya Federasyonu 29 Aralık 1995 tarihli N 223-FZ. Aynı zamanda, 69. Madde, ebeveyni ebeveynlik haklarından mahrum bırakma gerekçelerinin kapalı bir listesini içerir ve Sanat. 70 ebeveyn haklarından yoksun bırakılma prosedürünü açıklamaktadır.
Mevzuat, yasal olarak evli olmaları durumunda, ebeveynlerden birinin ikinci ebeveyn tarafından ebeveynlik haklarından yoksun bırakılması için başvuruda bulunulmasını yasaklamamaktadır.

18/06/2018 13:28

Benim sivil koca(davacı) Cherepovets'te yaşıyor, ilk eşinden (davalı) boşanmış, Vologda'da yaşıyor, ortak bir çocukları var ve baba mahkeme aracılığıyla DNA testi yaptırmak istiyor (babalık ihtilaflı) dava açmak mümkün mü iddia beyanı Cherepovets şehrinin mahkemesine mi?

18 Haziran 2018 07:25

Merhaba.
Sanat. 14 Kasım 2002 tarihli Rusya Federasyonu Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 29'u N 138-FZ, davacının yalnızca babalık tespit edilmesi durumunda dava açma hakkına sahip olduğunu belirtmektedir.
Nikahsız kocanız babalığa itiraz ettiğinden, dava şu şekilde açılır: Genel kural yani sanığın ikamet ettiği yerde - çocuğun annesi. Bu nedenle Vologda Mahkemesine dava açmak gerekiyor.

18/06/2018 13:39

İyi günler. Lütfen bana nasıl olacağımı söyle.
Ailemiz 5 kişiden oluşuyor: kocası - 1949'da Dağıstan'da doğdu, karısı - 1957'de Özbekistan'da, 3 çocuğu - 1985, 1987 ve 1990. Tüm çocuklar Özbekistan'da doğdu. 1994 yılına kadar Özbekistan'da yaşadılar. 1994 yılında Dağıstan'a taşındılar. Burada bir daire satın aldım. Özbekistan vatandaşlığını kabul etmedik. Sovyet pasaportlarıyla geldik. Pasaport Ofisi bana (karıma) ve kocama pasaport verdi. Bu güne kadar burada yaşıyoruz. Çalıştılar - benim (eşim) 20 yıllık tecrübem var, kocamın 11-14 yıllık tecrübesi var, çocuklar burada okuldan mezun oldu, üniversitelere girdi. Çocuklar da burada pasaport aldılar ve gerektiğinde değiştirdiler. 1998 yılında ortanca kız Tataristan Cumhuriyeti'ne taşındı. Oraya kaydoldum, iş buldum, okudum ve ikincilik kazandım Yüksek öğretim krediyle bir daire tuttu. Yakın zamanda bir Özbekistan vatandaşıyla evlendim. Rusya Federasyonu vatandaşlığına başvurmak istediler ve ardından kızları kendisinin Rusya vatandaşı olmadığını söyledi. FMS, pasaportların bize yasa dışı olarak verildiğini söylüyor. Şimdi pasaportuna el konuldu. Bu yıl 6 Ağustos'ta doğum yaptı. Ve vatandaşlık olmadan ortaya çıkıyor. FMS Rusya'yı terk edin diyor. Ve ikamet ettiği yerde bir daire için kredi aldı. 3 yıldır zamanında geri ödeme yapılıyor. Bu nedenle daire elinden alınabilir mi? Nasıl olabiliriz? Ebeveynlerden en az birinin Rusya Federasyonu vatandaşı olması durumunda çocuklar Rusya Federasyonu vatandaşlığı almıyor mu? Kocam doğduğu yere göre Rusya Federasyonu vatandaşıdır. Başka bir ülkenin vatandaşlığını kabul etmedi. Nasıl olabiliriz?

Küçük bir evcil hayvana sahip olmak, belirli kurallara uyulması gereken sorumlu bir meslektir. Ancak çocuk sahibi olmak sorumluluk açısından bambaşka bir konudur ve böyle bir olaya hazır olmayı gerektirir. Elbette her normal ebeveyn çocuğunu kırmaz ve haklarını ihlal etmemeye çalışır, ancak bu durumda bile, sevgi dolu ebeveynlerçocuğu alabilir.

Şu tarihte: belediyeler ebeveynlerin çocuk haklarına uygunluğunun denetlendiği vesayet ve vesayet makamları bulunmaktadır. aile ilişkileri. Üstelik bu yapının oldukça geniş bir yetkinliği var ve bu da ona çok çeşitli görevleri yürütme olanağı sağlıyor. çeşitli aktiviteler. Sonuç olarak bu makamların çalışanları her an normal bir ailenin yanına gelip çocuğu alıp götürebilir ve bunun için yeterli nedenler vardır.

Bunun gibi pek çok durum var: Bir adamın birkaç çocuğu var ve ailesi yakın zamanda bir vesayet makamı tarafından ziyaret edildi. Çalışanlar odaları dolaşıp evin durumunu kontrol ettikten sonra eşini (engelli) ve çocuklarını polise götürdüler. İfade verdikten sonra eş serbest bırakıldı, ancak çocuklar götürüldü.

15 dakika içinde sorunuzun cevabını alın

162 avukat size yardım etmeye hazır.

Genel olarak çocuklar, hayatlarını veya sağlıklarını tehdit eden bir şey olduğunda götürülebilirler. Ama adamın dediği gibi çocuklarla ilgili hiçbir şey bile yoktu. potansiyel tehditler. Bu adamın belirttiği gibi (ve bu gerçek bir durum), bu bedenler sadece para istiyor ve çocukları alıyor normal aileler ve daha sonra evlat edinmenin teslimatından kazanın. Ayrıca adam şunları kaydetti: en küçük kız onu birkaç aydır görmüyor ve vesayet yetkilileri onu görmesine izin vermediği için durumu hakkında hiçbir şey bilmiyor.

Elbette bir uçtan diğerine yüzemezsiniz ama sadece durumu anlamanız gerekiyor. Çocukların evlat edinilmesi ve uzaklaştırılması için para kazanma sorununu şimdilik bir kenara bırakalım ve duruma bakalım. Prensip olarak, çocuklar bir şekilde çok basit bir şekilde götürüldü: geldiler, baktılar, sorguya çekildiler, götürüldüler (ebeveynlere göre). Peki ya bu durum bizim de başımıza gelebilseydi? Burada çalışan bakacak ve örneğin, yeni yediğimiz ve akşam mağazaya gittiğimiz için yarı boş bir buzdolabımız var veya yatak gıcırtıları vb. Sonuç olarak bir şeyden hoşlanmayacaktır ve böyle bir durumda çocuk bizden alınabilir.

Hikayeye periyodik olarak devam edeceğiz, ancak metin boyunca gerekçelerle ilgilenmemiz gerekiyor. Prensip olarak çocuğun hayatı ve sağlığı hakkında belirttiklerimiz dışında kesin bir neden listesi yoktur. Ancak burada, kaynaklardan birinde çocuğu gerçekten kucaklayabilecekleri gerçeğine dayanak oluşturdular:

  • - zamansız aşılar;
  • - acil durum evi;
  • - konutta onarım yok;
  • - Evcil Hayvanlar;
  • - Çöpler ve oyuncaklar evin her tarafına dağılmış durumda;
  • - doğru miktarda oyuncak yok;
  • - vesaire.

Bu gerekçelerle bile çocuklu nüfusun %100'ünden 101'i düşüyor. Mesela aşılar zamanında yapılmadı ama ne olacağını bilemezsiniz, birdenbire anne-baba çocukla birlikte gitti ya da çocuk hastalandı ve bu aşıları yaptıramadı. Evin etrafında çöpler ve oyuncaklar yatıyor, eğer bu bir çocuksa, o zaman durumla baş etmek o kadar kolay değil, çünkü bir çocuğun oyuncakları dağıtması yaygındır ve böyle bir şey yoktur, ama ya varsa 2 veya 3 çocuk mu? Çocuğun peşinden koşup her oyuncağını toplasanız bile yine de durumla baş edemezsiniz. Aynı çevrimiçi yayınevi, annenin doğum gününde küçük bir "sabantuy" olduğu ve o gün vesayet yetkililerinin geldiği haberine yer verdi. Sonuç olarak, uzun süredir eşiyle birlikte yaşamayan ancak aynı zamanda ebeveynlik görevlerini yerine getiren babanın yanı sıra anneyi de şenlikle suçladılar. Bu ortaya çıkışın genel nedeni nedir, zaten vesayet makamlarında çalışmak istiyorlar mı, yani belki o zaman hepsi daha sorumlu pozisyonlara gelebilir? Ama aslında durum, bu kadının kızı için iki odanın kaydedilmesi ve yeni bir vasinin burayı elden çıkarabileceği gerçeğinde yatıyor olabilir. Elbette hemen suçlamalara girmemelisiniz, belki bu sadece bir hataydı ama yine de böyle bir durumu da düşünmelisiniz. Bu arada basının araya girmesiyle kızı bu anneye iade edildi ve orada da vardı. bir dava açtı.

Anladığımız gibi pek çok neden var ve prensip olarak herkes bir çocuğu götürebilir, asıl önemli olan belli bir anda içeri girmektir. Ancak her şey temelde vesayet makamlarının çalışmalarına bağlıdır.

Adam ve çocuklarının durumuna geri dönelim. Ve onları daha iyi tanıyalım. Adam 48 yaşında, sıradan bir "çalışkan". Eşi kendisinden 20 yaş küçük ve engelli, zeka geriliği tanısı almış. Sonuç olarak polis eşimin yanına geldiğinde direnmedi ve prensip olarak direnemedi. Ama artık durumu sadece adamın (Kapustin) sözlerinden değil, devlet kurumlarının çalışanlarından da değerlendirmemiz gerekiyor.

Bu aileye ilk başta çalışanlar geldi vesayet ve polis departmanları. Mağazadan yeni yürürken, hostesle birlikte yürüdüler. Eve girer girmez hemen eğildi. kötü koku hostes hepsinin bir kedi olduğunu söyledi. Personel mantıklı bir soru sordu: Çocuklar nerede? Hepsi evdeydi ve personelin söylediği gibi küçük bir odada kapalıydı, çocuk odası kirliydi.

Çalışanlar bir belge hazırladılar; buna göre: “Zemin şişmişti, parkenin bir kısmı eksikti. Çocuk odasında kötü koku, kirli giysiler içindeki kirli çocuklar. Daha büyük kızlar, katlanmamış bir halının (yine kirli) olmadığı, ancak etrafta bazı şeylerin olduğu yerdeydi. Koku, büyük olasılıkla çocukların ihtiyaçlarını yerde karşıladığını gösteriyordu. Çalışanlar evdeyken anne, önlerindeki çocuklara bağırırken, herhangi bir talebe karşılık da onları uzaklaştırdı. Sonuç olarak, LSG çalışanları Ebeveynlik haklarının sona erdirilmesi nedeniyle dava açıldı bu ebeveynler.

Bu gibi durumlarda işler ne kadar çabuk değişiyor. Orijinal durum hakkında nasıl düşündüğümüzü hatırlıyor musunuz? Görünüşe göre vesayet yetkilileri açık bir "rezalet" sergiliyorlardı. Şimdi biz tam tersini düşünüyoruz, vesayet makamlarının zamanında dikkat etmesi iyi oldu. Ama aslında ne? Sonuç olarak, elimizde yalnızca her iki tarafın öznel görüşleri var, başka hiçbir şey yok, bu da prensipte gerçeğin kendisine sahip olmadığımız anlamına geliyor.

Muhabirlerden biri herhangi bir uyarıda bulunmadan ebeveynlerinin evine gelmeye karar verdi. Elbette burada çok şey değişebilir, çünkü sonuçta mesele zaten ciddidir. Koridorda gerçekten çiğ bir şey kokuyordu, ancak bu tür evlerde her zaman böyle bir şeyin koktuğunu unutmamak gerekir. Yorumların geri kalanında hiçbir şikayet yok, yataklar var, odalar temiz, güzel bir halı var, ancak kapı gerçekten bir kilitle donatılmış.

Şimdi ebeveynlerin konumlarına gelelim. Baba, eşinin bazen çocukları bir süre yalnız kalmaları gerektiğinde, örneğin markete giderken kapattığını söylüyor. Ebeveynlerin belirttiği gibi, bu kendi güvenlikleri içindir, çünkü asla bilemezsiniz, aniden gaz açılır veya keskin bir şey bulunur.

Muhabirin belirttiği gibi, bu o kadar da inandırıcı değil çünkü gaz sayaçlardan kapatılabiliyor ve keskin nesneler zaten anahtarı çevir. Ancak yine de bizim bakış açımıza göre tüm nesneleri gizleyemezsiniz, dolayısıyla bunda bir miktar mantık var, ancak yine de çocukları örtmek tamamen insani değil.

Baba, çocukları sürekli kapatmadıklarını ve hatta büyük zaman. Daha büyük çocuklar her zaman çocuk Yuvası ve bahçenin çalışmadığı bir gündü. Bu nedenle kapatılacak kimse yok. Eşyalar dağılmış mı? Ancak ailede üç çocuk olduğuna dair hiçbir şey yok ve prensip olarak herkesi takip etmek imkansız. Şu soruyu soruyor: Bu çalışanların çocukları var mı? Aslında çocuklar götürüldü ve şimdi hiçbir delil olmadan bir durum diğerine empoze ediliyor.

Çoğu zaman, soru kendisine sorulduğunda bile cevaplar koca tarafından verilir. Hikayeye kendini kaptırınca karısı ona keyifle bakıyor.

Uzun süre buna odaklanmayacak, gerçeklerin basitçe toplanmaya başladığını açıklığa kavuşturmak gerekiyor. Morluklarla yürüyüşler var mıydı? Komşular evet diyor, evet aslında klinikte morluklar görüldüğü için kontrol sırf bu yüzden yapıldı. Yine de bir kadınla buluştuklarında, ne zaman morarmış çocuk gördüğünüzü soruyorlar, kendisine birisinin söylediğini ve kimin hatırlamadığını söylüyor. Bu nedenle kanıt bu konuözellikle çocuklarda periyodik olarak, örneğin sokakta düşme sırasında ve hatta aynı anaokulunda morluklar olduğu için oldukça önemsizdir.

Çapraz görüşler de var. Doktor, çocukların sürekli olarak zamanında muayene edildiğini, en ufak bir rahatsızlıkta hemen doktora başvurduklarını söylüyor. Evin kişisel ziyareti sırasında doktor, dairenin sürekli olarak dönüştürüldüğünü belirtiyor. daha iyi taraf ve periyodik olarak ebeveynlerinin çocuklarla birlikte yürüdüğünü gördü.

Ama başka görüşler de geliyor çocuk YuvasıÇocukların sürekli kirli kıyafetlerle düzensiz geldiklerini belirtiyorlar. Koç, havuza girmeden önce çocukları çok dikkatli yıkamanız gerektiğini ve çocukların havlularının genellikle nemli olduğunu söylüyor. Görünüşe göre bu havlular çantalardan hiç çıkarılmamış mı?

Yine de anaokulu çalışanları bile çocuğun ebeveynlerinden alınabileceğine şaşırdılar. Neden sorusuna? Çalışanlar genellikle çocukları doğrudan işlevsiz ailelerden, örneğin alkoliklerden aldıklarını söylüyor ancak bu insanlar hiç içki içmiyor gibi görünüyor.

Özetleyelim, daha birçok durum olmasına rağmen hepsi de oldukça ters. Belirsizlikler olduğu konusunda hemfikiriz ancak ciddi ihlallere dair de bir kanıt yok.

Ebeveynler, çocuk odasının kirli olmasıyla suçlandı ve bu neden düzeltilmedi, çünkü bu kavram oldukça gevşek ve hakimin bir tür onaya ihtiyacı var. Aynı şey dayak için de söylenebilir, birçok çocukta yaralar var, hepsi dövüyor, yoksa şimdi ne olacak?

Anlaşıldığı üzere, vasi çalıştı bir yıldan daha az Bu aile genellikle ilk kez ortaya çıktı. Bu ailenin nasıl geliştiğini ve trendin ne olduğunu hiç bilemediği ortaya çıktı, ancak hemen aşırı bir prosedür uygulandı.

Dolayısıyla belki de cezalandırmak için değil, aileye yardım etmek için farklı davranmak gerekiyordu, özellikle de belediye organlarının bu tür işlevleri olduğu için. Örneğin, çocukları kampa mı gönderiyorsunuz, herhangi bir çevreye kaydolmayı mı teklif ediyorsunuz? Bu tür aileler söz konusu olduğunda elbette çocuklarla ilgilenmeniz gerekiyor, sadece çocukları elinizden almak değil. Sonuç olarak çocukların gerçekten tehlikede olması veya çok kötü koşullarda yaşaması durumunda elbette çocukların uzaklaştırılması kurumunun olması gerekir, ancak her yerde bir tedbirin olması gerekir. Bazen daha iyi olsa da en iyi koşullar, ancak benzer koşullarda olduğundan daha fazla bir ailede, ancak bir aile olmadan, çocuğa bakma konumundan böyle bir sonuç çıkarılabilir.

Önemli! Aileniz ve çocuklarınızla ilgili tüm sorularınız için ne yapacağınızı ve nereye başvuracağınızı bilmiyorsanız:

8-800-777-32-63'ü arayın.

Avukatlar aile hakları ve kayıtlı avukatlar Rusya Hukuk Portalı, güncel sayımızda size pratik açıdan yardımcı olmaya çalışacak ve sizi ilgilendiren tüm konularda tavsiyelerde bulunacaktır.

Senatör Elena Mizulina, ebeveynlerin "iyi niyet karinesinden" hareket etmeyi öneriyor

Her gün vesayet yetkilileri şunlardan alıyor: Rus aileler Yaklaşık 150 çocuk ve yetimler bunların ezici azınlığını oluşturuyor. Çalışma Grubu Federasyon Konseyi, çocukları ve ebeveynleri ayırma mekanizmasını düzeltmek için tasarlanan mevzuatta değişiklikler hazırlıyor.

Herkes risk altında

Federasyon Konseyi Anayasal Mevzuat ve Devlet İnşası Komitesi Başkan Vekili Elena MizulinaŞundan eminim ki, günümüzde vesayet ve vesayet makamlarının yetkileri aşırıdır ve sınırlandırılması gerekmektedir.

Senatör parlamento toplantısında şunları söyledi: "Özellikle Aile Kanunu, vesayet ve vesayet makamlarının bir çocuğu aileden alırken hata yapma olasılığını hâlâ öngörmüyor, yani aslında mahkemenin üstünde yer alıyorlar." 3 Mart'ta Bölgeler Odası'ndaki duruşmalar. "Mevcut mevzuata göre çocuğu hızla ebeveynlerine geri vermek mümkün değil."

Milletvekiline göre, bugün küçük çocukları olan her aile risk altında: "Vasiyet ve vesayet makamlarının çalışanları kolluk kuvvetleriyle birlikte oraya sormadan girebilir, dolaplara tırmanabilir, buzdolabındaki yiyecek miktarını kontrol edebilir." Bu, çocukları ve ebeveynleri ayırmaya yetecektir. “Bir çocuğun aileden alınması konusunu değerlendirirken ebeveynlerin iyi niyetli olduğu karinesi bulunmalıdır. Hiç kimse onunla alay etmek için çocuk doğurmaz” diye vurguladı Elena Mizulina.

Kanun bulanık; çocuklar acı çekiyor

Ocak 2017'de Vladimir Putin, Çalışma Bakanlığı, Kamu Odası ve Çocuk Ombudsmanı'na çocukları ailelerden uzaklaştırma sorununa ilişkin bir analiz hazırlama talimatı verdi. Mizulina, senatörlerin devlet başkanına alternatif bir rapor da hazırlayacaklarına söz verdi.

Uzmanlar mevcut yasaların normlarının son derece belirsiz olduğu konusunda hemfikir. Dolayısıyla Aile Kanunu'nun 77. maddesi, vesayet ve vesayet makamlarının, hayatı veya sağlığına yönelik acil bir tehdit olması durumunda çocuğu derhal ebeveynlerinden alma hakkına sahip olduğunu öngörmektedir.

Bir Sivil Meclis üyesi, "Yani aslında bu norma göre, tehdit ebeveynlerden değil üçüncü kişilerden, hatta doğal afetten gelse bile aileden bir çocuğu almak mümkündür" dedi. Ludmila Vinogradova. "Ve pratikte yasa çoğu zaman keyfi bir şekilde yorumlanıyor: ne olup bittiği analiz edilmeden ebeveynler arka arkaya her şeyden suçlu bulunuyor."

Aile Kanunu'nun 69. maddesi uyarınca ebeveynlik hakları, "ebeveynlik görevlerinden kaçınma" ve "ebeveynlik haklarının kötüye kullanılması" başta olmak üzere birçok nedenden dolayı sona erdirilebilmektedir. Ancak bu terimleri ne kadar açık bir şekilde yorumlamak gerekiyor? Tüm Rusya Aileyi Koruma Kamu Örgütü "Ebeveyn Tüm Rusya Direnişi" başkanı, "Bazı uzmanların ebeveynler için çocuk için neyin iyi neyin iyi olmadığına karar vermesi normal değil" dedi. Maria Mamikonyan.

Daha da belirsiz uzmanlar, ihmal ve suçluluğun önlenmesine yönelik sistemin temellerine ilişkin yasa normlarını çağırıyor. Belgede özellikle, ebeveynlerin "yetiştirilme ve eğitim konusundaki görevlerini yerine getirmemesi veya davranışlarını olumsuz etkilemesi" durumunda ailelerin kendilerini "sosyal açıdan tehlikeli bir durumda" buldukları belirtiliyor. Aynı zamanda, tüm ülke için bir ailenin sosyal refahının belirlenmesine yönelik ortak yaklaşımlar henüz mevcut değildir ve bunlar her bölgede farklıdır. Bu nedenle, Çalışma Bakanlığı'na göre her yıl Rusya'da 200 binden fazla ailenin "sosyal açıdan tehlikeli durumda" olduğunun tespit edilmesine şaşırmamak gerekir.

Eylemlerin algoritması neredeyse açıktır

İLE parlamento duruşmaları Federasyon Konseyi'nde uzman topluluk bir dizi teklif hazırladı. Kanun normlarının belirlenmesi çağrısına ek olarak, devlet organlarının denetimi dışında bırakılan bir çocuğu derhal kabul edebilecek kişilerin (özellikle akrabaların) kayıtlarının oluşturulması ve bunun için bir mekanizmanın geliştirilmesi de bu istekler arasında yer alıyor. Tartışmalı nedenlerle ailelerinden uzaklaştırılan çocuklar için ücretsiz hukuki yardım organize etmek. Ayrıca uzmanlar, vesayet ve vesayet makamlarında reform yapılması ve bir çocuğun hayatı ve sağlığına yönelik bir tehdit olması durumunda yetkili makamların eylemlerine ilişkin özel bir düzenlemenin geliştirilmesi çağrısında bulundu.

Daha önce Sivil Meclis, yetkililerin temsilcilerinden oluşan konseylerin oluşturulmasını önermişti. kamu kuruluşları ve bölge ombudsmanları ailenin yaşamını araştıracak ve çocukların uzaklaştırılmasının geçerliliğini belirleyecek. Bu arada gerçek saçmalıklara geliyoruz.

Kamu Odasının bir üyesine göre Julia Zimova Ebeveynlerin, örneğin barınma ve toplumsal hizmetlere ilişkin borçları ve elektrik eksikliği nedeniyle çocuğun donduğuna dair bir sinyal alınırsa, vesayet makamları geri çekilme prosedürü sunma hakkına sahiptir. “Annenin çocuğu yerleştirmesi gibi başka seçenekler de olsa kriz merkezi ve o zaman ailenin ayrılmasına veya faturaları ödeme fırsatı bulmasına gerek kalmayacak. Velayet makamları sadece bu vakaları tespit etmekle kalmamalı, aynı zamanda çocuğun aileden alınmasını önleyerek sorunlara da çözüm sunmalıdır, ”diye emin uzman.

Başbakan Yardımcısı Olga Golodets ebeveynleri ebeveynlik haklarından mahrum bırakmadan çocukları ailelerden uzaklaştırmaya yönelik daha esnek bir süreç için kriterler hazırlamaya çağrıldı. Örneğin, ebeveynler arasında "akut bir kriz" olması durumunda küçükleri üç ila beş gün boyunca aileden çıkarmak.

Aynı zamanda birlikte çalışan tüm insanları suçlamak işlevsiz aileler, yine de gerekli değil, diyor milletvekilleri. Devlet Duma Aile, Kadın ve Çocuk Komitesi üyesi, "Bir sorun var, bunun tartışılması ve mevzuatta değişiklik yapılması gerekiyor" dedi. Nadejda Kolesnikova. - Ancak kelimenin tam anlamıyla zulüm yapan kişiler vesayet ve vesayet makamlarından yapılmıştır. Ve bu aynı zamanda haksızlık."

akım aile HukukuÇocukların aileden alınabileceği iki ana durumu öngörmektedir: Ebeveyn haklarından yoksun bırakma ve bu hakların kısıtlanması. Her durumda karar mahkeme tarafından verilir ve dava savcı, vesayet ve vesayet makamlarının katılımıyla değerlendirilir. Aynı zamanda mevzuat, çocukların aileden alınmasına neden olan koşulların daha iyiye doğru değişebileceğini dikkate alıyor, bu nedenle ebeveynlere kendilerini rehabilite etme ve çocuklarla ilgili haklarını geri kazanma fırsatı veriliyor. Restorasyon mahkemede de yapılır, bunun için ilgili ebeveyn başvuruda bulunur.

Ebeveyn haklarından yoksun bırakılması durumunda çocuklar nasıl iade edilir?

Ebeveynlik haklarından yoksun bırakılma nedeniyle çocuklar geri çekilmişse, bunun nedeni ebeveynlerin uygunsuz davranışları, ebeveynlik sorumluluklarının yerine getirilmemesi, alkol veya uyuşturucu kullanımı, zalimce muamele kendi çocuklarıyla. Bu nedenle, çocukları geri vermek için ebeveynin mahkemede davranışının, eğitime yönelik tutumunun ve yaşam tarzının daha iyiye doğru değiştiğini kanıtlaması gerekecektir. Ebeveyn haklarından mahrum bırakıldıktan altı ay sonra çocuğun evlat edinilebileceği ve sonrasında bu hakların geri kazanılmasının tamamen imkansız hale geleceği unutulmamalıdır. Ayrıca mahkeme, ebeveynlerin rehabilitasyonuna karar verirken çocuğun görüş ve menfaatlerini dikkate alır ve çocuk on yaşın üzerindeyse aileye dönme konusunda kendi rızasının alınması zorunludur.

Ebeveyn hakları kısıtlandığında çocuklar nasıl iade edilir?

Bazı durumlarda ebeveynlerin davranışları da çocuklar için tehlike oluşturur, ancak ebeveyn haklarından derhal mahrum bırakılmanın hiçbir gerekçesi yoktur. Bu durumda vesayet makamları, çocukların aileden uzaklaştırılmasını da içerecek olan ebeveyn haklarının kısıtlanması için mahkemeye başvuruda bulunabilir. Bu durum genellikle şu durumlarda ortaya çıkar: akli dengesizlik aileyi zor durumda bırakan ebeveynler yaşam durumu. Sorunların altı ay içinde çözülmemesi durumunda vesayet makamı, velayet haklarından yoksun bırakma talebiyle mahkemeye başvurabilir. Çocuklara yönelik tehlike ortadan kaldırılırsa, ebeveynler kendileri de haklarının kısıtlanmasının kaldırılması için başvurabilirler; bu da ayrıntılı bir incelemeyi de gerektirecektir. duruşma eğitim koşullarındaki değişikliklerin zorunlu kanıtı ile ailenin mali durumunun iyileştirilmesi.

Duruşma için hangi deliller toplanmalıdır?

Açıklanan tüm durumlarda, çocukları geri vermek için ebeveynlerin davranışlarının, yaşam tarzlarının, çocuk yetiştirmeye yönelik tutumlarının veya Finansal durumönemli ölçüde değişti. Bu koşulların teyidi olarak şunları kullanabilirsiniz:
- ebeveynlerin istihdamına ilişkin belgeler, ortalama kazanç miktarı;
- kayıt belgeleri tıbbi kurum belirli hastalıklar için tedavi görmek (alkolizm, uyuşturucu bağımlılığı);
- ebeveynlerin davranışlarındaki değişikliği doğrulayan ikamet yeri, iş yeri veya çalışma yerinden gelen özellikler.
Bu delillerin teslim edilmesinden sonra mahkeme oturumu ebeveynlerin ve geri dönen çocukların gereksinimlerini karşılama şansı önemli ölçüde artar.